Скільки коштуватиме містам впровадження Єдиного електронного квитка?

14.03.2017
Скільки коштуватиме містам впровадження Єдиного електронного квитка? Закон 4121 не є обов'язковим до виконання для місцевих адміністрацій. Міста, в залежності від своєї фінансової спроможності, самі вирішують, чи потрібен їм цифровий проїзний, якими будуть порядок його функціонування, форма і вид.
«Водій буде стежити за дорогою, а не буде касиром, який приймає гроші і видає квитки. Для перевізників - це реальне планування бюджету, тому що вони отримують реальний облік грошей і можуть вкладати їх в оновлення автомобільного парку. Для міст - це означає реальний облік пасажиропотоку і можливість вивчати кожен маршрут, де потрібен додатковий транспорт, а де ні. Це виведення з тіні в залежності від міста від 25 до 40% грошей. Реальна боротьба з корупцією», - розповів Ігор Васюник, ініціатор і один з авторів законопроекту.
Своє бажання взятися за введення системи електронної оплати проїзду виявили 20 міст. Передбачається, що е-квиток буде єдиним для всього міського транспорту і зчитуватиметься за допомогою валідаторів або QR-коду. В парламенті прогнозують, що процес впровадження електронного квитка займе близько півтора року.Через відсутність бачення реалізації проекту, неможливо прорахувати і його фінальну вартість. Столиці впровадження електронного квитка може обійтися в кілька десятків мільйонів доларів, вважають експерти.«Вже при новій владі говорилося, що впровадження електронного квитка обійдеться в 1,5 млн. доларів. Потім директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Майзель повідомив, що менше ніж за 7-8 млн. ми це не зробимо. Минає рік і сума змінюється на 15-20 млн. І вона не точна, ще обговорюється, можливо, буде змінена», - каже транспортний експерт В'ячеслав Коновалов.Вартість впровадження електронного квитка в регіонах нижча через специфіку громадського транспорту і меншої кількості жителів.«На прикладі Львова, поставити валідатори у всьому транспорті і створити систему коштує приблизно 11,5 млн євро. У Дніпрі це буде коштувати приблизно 8 млн доларів, так як структура транспорту трохи інша. Система протягом 7-10 років окупається, так як вона виводить деякі потоки грошей з тіні і робить оперування більш ефективним, також дає хорошу можливість для компенсації пільг», - розповіла Яника Мірило, радник міністра інфраструктури України.Поки місцеві адміністрації шукають модель цифрового проїзного й інвесторів, транспортні експерти радять зосередитися на картах городянина, які можна розцінювати, як готову базу для впровадження системи єдиного електронного квитка. Це істотно дешевше, ніж створювати окремі електронні проїзні. Наприклад, «Картка киянина» з 2011 року працює як електронний квиток в столичному метрополітені. «Картка киянина, яка працює в столиці, може працювати як е-квиток. Картка городянина може бути е-квитком і я знаю, що в багатьох містах так і хочуть зробити», - стверджує Ігор Васюник, заступник голови парламентського комітету з питань транспорту. Транспортний модуль «Картки киянина» дає змогу ідентифікувати користувачів, вести облік пасажирів, а дані з системи вже зараз є підставою для відшкодування пільгових проїздів в столичному метрополітені з бюджету міста. У компанії, яка є розробником і інвестором проекту, кажуть, що масштабувати систему на весь громадський транспорт столиці можна всього за півроку, а вартість реалізації буде в рази меншою, ніж суми, які сьогодні обговорюються в КМДА.
«Концепція проекту дозволяє в короткі терміни розширити транспортний модуль «Картки киянина» на наземний транспорт, міську електричку, швидкісний трамвай, фунікулер. Уже реалізоване технічне рішення в метрополітені дає можливість вести прозорий облік пасажирів, формує статистику, впорядковує і оцифровує дані і повністю забезпечує функцію електронного квитка. Крім того, карта може бути, як пластиковою, що зручно для пенсіонерів, так і віртуальною - мобільний додаток для смартфонів зараз в стадії розробки», - розповів Вадим Дмитренко, CEO компанії« Універсальні інформаційні інформаційні технології».
Повернутись до списку